Projectes de turistització de museus, centres d’interpretació i altres recursos de patrimoni industrial Desenvolupem projectes per posar en valor per al turisme recursos de patrimoni industrial. I també proposem intervencions i actuacions per turistitzar determinats museus i centres d’interpretació que són magnífics recursos culturals, però amb moltes mancances per esdevenir un bon producte turístic.
Creació de productes turístics (visites teatralitzades, rutes, paquets...) en format tradicional o amb noves tecnologies Dotem el vostre museu o centre patrimonial de serveis turístics, convertint-lo en un veritable producte singular, sorprenent i atractiu, ja sigui per si mateix o bé integrant-lo en paquets, rutes i altres fórmules que permetin la seva comercialització. Podem fer-ho de la manera més convencional o bé emprant les noves tecnologies per tal d’arribar als nous públics
Gestions de comercialització Teniu un bon producte però no sabeu com fer-lo arribar al públic. Nosaltres us farem els contactes comercials per trobar els canals adequats per a la seva comercialització.
Projectes de merchandising Tots tenim el desig d’atrapar aquell moment de satisfacció que ens ha proporcionat l’experiència viscuda durant una visita interessant. Això tendim a focalitzar-ho en un objecte material que ens ho recordi cada cop que el veiem: és el “record” o “souvenir”. Una bona botiga (no necessàriament gran) amb uns productes de merchandising singulars i de qualitat, ben seleccionats, poden suposar una font d’ingressos considerable per al nostre centre, a l’hora que contribueix a fer-ne difusió. Nosaltres us podem assessorar, dissenyar o proveir del merchandising apropiat.
Conceptualització de projectes museogràfics. Audiovisuals, audioguies... Sovint la recuperació i posada en valor d’espais de patrimoni industrial es fan amb equips interdisciplinars que inclouen arquitectes, enginyers, documentalistes, historiadors, i diversos especialistes tècnics i culturals. Però no sempre s’hi inclou un tècnic en turisme (i menys un expert en turisme industrial!) És clau la seva visió a l’hora de tractar els projectes museogràfics, i la realització dels seus materials de suport i comunicació.
Comercialització de museus i espais singulars per a la realització de jornades, caterings i altres esdeveniments Els espais de patrimoni industrial són un excel•lent marc per a la realització de determinats esdeveniments. Alguns compten amb magnífiques instal•lacions per poder-hi dur a terme jornades, convencions, etc.
Nosaltres donarem a conèixer les vostres instal•lacions entre el operadors de MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) que hi veuran una proposta totalment del seu interès... i del vostre, és clar!
Vinculació amb xarxes i projectes nacionals i internacionals El treball en xarxa (networking) ja és imprescindible en un món intercomunicat com el d’ara. La participació en projectes compartits amb d’altres organitzacions, a nivell nacional o internacional ens enriqueix i ens posiciona. Us ajudarem a trobar les xarxes i els partners més adients i a entrar en els circuits més interessants per al vostre projecte.
Cursos de tècniques de guiatge per a responsables de museus, centres d’interpretació i monuments de patrimoni industrial Els directors i responsables d’atendre les visites del vostre centre sens dubte són els que tenen més coneixements i estan més capacitats que ningú per poder transmetre’n els continguts. Però de vegades, la manca d’unes habilitats comunicatives i desconeixement de dinàmiques de grup, fa que el seu missatge no arribi de la forma apropiada als visitants o bé ho faci d’una forma poc motivadora. Una formació bàsica d’un parell de sessions permetrà dotar-los d’unes eines que els facilitaran la feina i se sentiran més segurs davant del públic.
Establiment de processos de recollida i avaluació d’indicadors Per poder aplicar polítiques i estratègies adequades per als nostres projectes, cal fer un seguiment constant de la seva evolució. Per això cal establir uns processos de recollida de dades que puguem analitzar i establir uns indicadors, que hauran de servir per prendre les mesures correctores convenients, i la implementació o eliminació de línies d’actuació.
Estudis de públic, enquestes, elaboració de qüestionaris, sistematització de tractament de dades... Us ajudem a desenvolupar aquests i altres recursos en la vostra organització.
Elaboració de dossiers i materials didàctics Si tenim en compte que la major part de visitants dels centres d’interpretació i museus són estudiants, és evident que ens cal oferir-los un bon material didàctic que sigui valorat pel professorat i que els permeti treure el màxim de rendiment a la visita. Nosaltres us podem ajudar tant en l’elaboració de continguts com en el format per donar-los.